Najnowsze


Jak dodać wyszukiwanie, czyli wyszukiwarka na blogu blogspot

Jeśli macie już trochę więcej postów na blogu to możecie umożliwić wyszukiwanie ich poprzez wyszukiwarkę umieszczoną na blogu. Jest to element, który bardzo często pojawia się w profesjonalnych szablonach.


Jak dodać wyszukiwarkę na bloga?

Wyszukiwanie na blogu możemy zrobić sami. Wystarczy skorzystać z gotowego gadżetu bloggera.

Dodanie gadżetu 

Aby dodać gadżet z wyszukiwarką postów wejdź w UKŁAD, następnie kliknij w wybranych miejscu swojego bloga DODAJ GADŻET, wybierz gadżet POLE WYSZUKIWANIA:

Blogspot: jak dodać wyszukiwarkę na bloga

Domyślnie wyszukiwarka przeszukuje nie tylko zawartość twojego bloga, ale również stron do których podajesz linki (odsyłacze).  Po kliknięciu Zapisz zobaczysz gadżet z polem wyszukiwania i przyciskiem Wyszukaj. U mnie wyglądałoby to tak:



Powiedzmy, że czytelnik mojego bloga zainteresowany jest szablonami i w wyszukiwarkę wpisze słowo szablon, taki wynik dostanie na moim blogu:


Wyszukiwanie na blogu blogspot


Na samej górze znajdują się zakładki, oprócz Ten blog jest: Link z tego miejsca oraz Internet. Według mnie nie jest to dobre rozwiązanie. Na swoim blogu powinniśmy promować siebie i swojego bloga, a nie inne strony, blogi. Dlatego też te elementy usuniemy.

Wyszukiwarka: modyfikacja

Edytujmy gadżęt (czyli kliknij ponownie w UKŁAD > SZUKAJ W TYM BLOGU: edytuj ). Odznaczmy niepotrzebne opcje:


Oczywiście zapisujemy zmiany klikając przycisk Zapisz.


5 komentarzy:

  1. Witam! Czy da się jakoś edytować ten przycisk "wyszukaj" ? Np. poprzez inne słowo, kolor, czcionkę, itd...?

    OdpowiedzUsuń
  2. Co robię źle że u mnie wyszukiwarka nie działa?

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Serdecznie!
    Świetny blog, z wielu zamieszczonych przez Panią porad już skorzystałam i wszystkie działają. Dodałam do mojego bloga gadżet "wyszukaj w tym blogu". Wszystko jest ok., ale pojawił się mały problem. Zmodernizowałam opublikowane na blogu strony, z dwóch zrobiłam jedną i zmieniłam nazwę. Przy wyszukiwaniu jakiejś frazy pomimo, że pojawia się to słowo, po wejściu w szczegóły wyświetla się komunikat "niestety strona szukana przez ciebie w tym blogu nie istnieje". W związku z tym pytanie: czy usunięte z bloga strony będą widoczne na liście, czy może znikną po 90 dniach jak w przypadku usunięcia całego bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy poczekać, by wyszukiwarka zaindeksowała ponownie bloga

      Usuń
  4. Dziękuję ślicznie! Bardzo mi pomogłaś. Sama ciężko ogarniam takie techniczne rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń

Popularne