Najnowsze


Jak pisać, wypromować, pozycjonować bloga?

O czym należy pamiętać pisząc bloga?
Zanim zaczniemy zastanawiać się jak wypromować bloga, jak go reklamować, jak zachęcać użytkowników do odwiedzin należy przede wszystkim skupić się na treści bloga. Na nic bowiem zdadzą się nasze starania, jeśli nie ma na nim ciekawych treści. Muszą one zainteresować czytelnika, dać mu odpowiedzi na nurtujące go pytania.
Oczywiście musimy też postarać się, aby użytkownik trafił na naszego bloga. Może on wejść na naszą stronę bezpośrednio z wyszukiwarki (np. wpisując wyszukiwaną frazę na google.pl). Może też wejść z innej strony internetowej, bloga, forum.

Oto ogólny zarys czym należy się kierować, by nasz blog był popularny (artykuł ten będzie jeszcze uzupełniany, gdyż zagadnienie, którego dotyczy jest bardzo obszerne).

Przede wszystkim: Treść bloga

  1. ciekawa treść, unikalna
  2. stosowanie sformułowań stosowanych przez użytkowników (np. w formie pytań: jak .., gdzie ...) 

Jak pisać posta (wpis, artykuł)? Pozycjonowanie posta (bloga)

Być może zastanawialiście się kiedyś czym kieruje się google porządkując strony/blogi na liście wyszukiwania. Wyobraźcie sobie, że wchodzicie na google.pl i chcecie wyszukać swój blog albo wybrany post na nim. Jakie wyrazy/wyrażenia wpiszecie? Najlepiej jeśli potraktujecie to jako ćwiczenie i rzeczywiście wykonacie kilka takich wyszukiwań. Popatrzcie na strony/blogi, które zostały wyszukane, widzicie własny?
To bardzo ważne, żeby określić takie słowa, wyrażenia, które określają Wasz blog, oraz określają poszczególne posty, które piszecie.

Zwykle jest tak, że siadamy do bloga i po prostu piszemy post. Warto jednak przed rozpoczęciem pisania zastanowić się co chcemy napisać, przede wszystkim określić temat i słowa kluczowe. Słowa kluczowe to te słowa i wyrażenia, które wpisane w wyszukiwarkę np. google powinny doprowadzić czytelnika do naszego posta (artykułu, wpisu, strony). 

Jeśli mamy już wypisane słowa kluczowe  przystępujemy do pisania posta.

  1. Tytuł
    Jest to najważniejszy element posta gdyż określa jego zawartość. Nadaj tytuł, który koniecznie zawiera słowa kluczowe, najlepiej minimum dwa. Możesz również napisać go w formie pytania stosując formę często stosowaną podczas wyszukiwania (np. jak ..., skąd ..., gdzie ...)
  2. Treść
    Oczywiście pisząc posta stosujemy słowa kluczowe. Staramy się użyć wszystkich słów, niektórych najważniejszych nawet wielokrotnie (ale bez przesady, blog musi dać się czytać i treść ma być zrozumiała).
    Nadal możesz stosować sformułowania stosowane przez użytkowników (np. w formie pytań: jak .., gdzie ...)  
  3. Oprócz Tytułu możesz stosować Nagłówek, Podtytuł i Mniejszy Nagłówek. Koniecznie z nich korzystaj, gdyż są to elementy najważniejsze tuż po Tytule posta. Wyróżniasz w ten sposób fragment treści, stosuj w nim więc również słowa kluczowe.
  4.  stosowanie słów kluczowych w nazwach plików z obrazkami, filmami ...
  5. dodawanie dodatkowych informacji/opisów zawierających słowa kluczowe do obrazów
  6. link a tytuł > link bezpośredni

 Częstotliwość publikacji

Jak często publikować na blogu?
  1.  Ogólnie im częściej tym lepiej. Jednak treści powinny być ciekawe, unikalne, post powinien być wartościowy, więc warto popracować nad nim. Ja  przyjmuję, że taką optymalną opcją są dwa wpisy tygodniowo. Może być jeden wpis na tydzień. Kompletnym minimum jest jeden wpis co dwa tygodnie.
  2. korzystanie z ustawień posta: Publikacja
    Jeśli mamy już teraz masę pomysłów na posty, najlepiej nie publikować ich od razu wszystkich. Bardzo wygodne jest skorzystanie z opcji Publikacja (po prawej stronie gdy tworzymy posta). Zaznaczamy "Ustaw datę i godzinę"  i klikamy na wybraną datę.

Zatrzymanie użytkownika na dłużej

Jeżeli już użytkownik wchodzi na naszego bloga, to w naszym interesie jest aby jak najdłużej na nim przebywał. Przeglądał kolejne posty. Powinniśmy więc zrobić wszystko aby tak było.
  1. Podobne posty - stosowanie gadżetów (np. linkwithin) lub szablonów zawierających blok typu: Podobne posty 
  2. Istnienie funkcjonalnego menu
  3. Stosowanie etykiet i menu kategorii

Promowanie bloga

O tym już niedługo ..

14 komentarzy:

  1. Ciekawy artykuł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe, lecz nadal czekam na część o promowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny artykul :)
    Mam pytanie, co zrobic zeby nowy uzytkownik wrocil na bloga?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedź jest prosta: dać mu treść, która go interesuje :)
      Pamiętajmy liczy się zawartość bloga i pierwsze wrażenie (wygląd bloga, jakość zdjęć). Jeśli już użytkownik wejdzie na naszego bloga (nawet przypadkiem) to zaproponujmy mu coś jeszcze do przeczytania. Podrzucajmy/proponujmy inne posty, choćby poprzez gadżet bloggera Popularne posty, a lepiej pod postem Podobne posty (np gadżet Linkwithin) albo np Losowe posty. Zwiększymy tym prawdopodobieństwo, że znajdzie coś dla siebie i wróci do nas

      Usuń
    2. Przydatny artykuł. Dzięki :)

      Usuń
  4. Bardzo dobrze streszczone informacje na temat pozycjonowania bloga. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobry artykuł, który na pewno się przyda początkującym blogowiczom. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy wpis. Sam niedawno założyłem swojego bloga lifestylowego, także wskazówki wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie, czas się zatem zabrać za pozycjonowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mnie również artykuł na pewno się przyda, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje tutoriale ratują mi życie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ważne dla Mnie informacje dzieki

    OdpowiedzUsuń

Popularne