Najnowsze


Jak dodać na bloga informacje "O mnie" ? Gadżet Profil

Najprostszym sposobem na umieszczenie na blogu informacji o sobie jest oczywiście gadżet Profil.
Jeśli nie masz go jeszcze na swoim blogu możesz go dodać w sposób opisany poniżej. Innym sposobem jest dodanie własnego gadżetu.




Gadżet Profil

Jak dodać gadżet Profil ?


1. Kliknij Układ
2. W wybranej części bloga kliknij Dodaj gadżet3. Wybierz gadżet o nazwie Profil (klikając na jego nazwę lub "plusik")


4. W nowootwartym okienku możesz zmodyfikować Tytuł gadżetu, oraz oznaczyć jakie informacje mają się w nim znaleźć:

Oznaczenie opcji "Pokaż informacje o mnie" oraz "Pokaż lokalizację" powoduje wyświetlanie danych z twojego profilu. Jeśli ich nie uzupełniłeś - to oczywiście nic nie zostanie wyświetlone. Podobnie z avatarem (obrazkiem, twoim zdjęciem), zostanie wtedy wyświetlony domyślny avatar (czyli pomarańczowa literka B).
5. Kliknij przycisk Zapisz, aby zamknąć okno
6. Możesz teraz przesunąć gadżet w dowolne miejsce. Kliknij przycisk Zapisz rozmieszczenie, aby zapisać zmiany w układzie.



Jak zmienić wyświetlane informacje w gadżecie Profil (O mnie)?

Aby zmodyfikować wyświetlane informacje należy przejść do swojego profilu:


Kliknij Profil Bloggera:

Na górze po lewej stronie kliknij przycisk Edytuj profil. 
Jeśli chcesz ustawić obrazek (np. wstawić własne zdjęcie) odszukaj Zdjęcie profilowe i wybierz plik.
Jeżeli chcesz podać swoją lokalizację wybierz Lokalizacja i uzupełnij Miejscowość, Województwo, Kraj.
Przewiń stronę w dół i uzupełnij/zmodyfikuj pole: O mnie:


Jeżeli chcesz, możesz użyć znaczników HTML np. aby uzyskać taki efekt:
użyto znaczników:

Znacznk <br> pozwolił na przejście do nowej linii (zdanie uwielbiam zaczyna się od nowego wiersza).
Dzięki znacznikowi <b> wyróżniłam/pogrubiłam tekst tworzyć szablony stron

Na koniec kliknij przycisk Zapisz profil.


Gadżet Obraz

Drugi sposób na umieszczenie na blogu informacji "O mnie" to wykorzystanie gadżetu Obraz. Dokładną instrukcję znajdziecie tu:  Jak zrobić z boku bloga "O mnie".

5 komentarzy:

Popularne