Najnowsze


Blog na blogspot. Wasze pytania, moje odpowiedzi

Dzisiaj kolejna porcja odpowiedzi na wasze pytania w stylu "co i jak na blogerze". Są to pytania, które zadaliście mi drogą mailową, poprzez udostępniony na prawym pasku bocznym formularz kontaktowy "Napisz do mnie" oraz poprzez stronę Blogopasja na Facebooku.
Poprzednia porcja odpowiedzi w poście: Pytania i odpowiedzi: z mojej skrzynki mailowej.
Pytania i odpowiedzi odnośnie blogowania: Mur i na nim napis Question The Answers



Edycja szablonu bloga. Zakładki 

Chciałabym poprosić cię o pomoc z blogiem której bardzo potrzebuję; szukałam jej w internecie i nic nie znalazłam.
A więc tak: znalazłam sobie szablon z internetu i zainstalowałam go na blogu testowym. Wszystko mi się podoba i wiem jak wprowadzić zmiany, oprócz jednej rzeczy. Na samej górze jest nieruchome czarne menu (tak jak u ciebie czerwone). Są takie zakładki: HOME, LAYOUT, SHOTCODES, PAGES, DOWNLOAD THIS TEMPLATE. Po kliknięciu działa tylko pierwsza i ostatnia. Nie mam pojęcia co zrobić żeby to działało i jak wstawić tam swoje zakładki (o mnie, kontakt itp). Bardzo proszę o pomoc.

Większość szablonów darmowych posiada górne menu, które tworzone jest bezpośrednio w kodzie Html szablonu. Bardzo rzadko tworzone jest poprzesz gadżet Strony lub Linki.
Najpierw sprawdź w UKŁAD czy menu jest tam widoczne. Jeśli tworzone jest poprzez gadżety to możesz je tam edytować i wkleić własne linki. Przeczytaj post: jak zrobić pasek stron, dokładnie Krok 3 i kolejne.


Pobrałam chyba dziesiątki szablonów i z żadnym nie potrafię sobie poradzić, a bardzo chciałabym mieć inny wygląd bloga.
Cześć! Mam problem z moim blogiem, a mianowicie z miniaturkami na stronie głównej. chcę żeby było zdjęcie, lecz, kiedy dodaje filmik albo piosenkę, zastępuje mi to zdjęcie i szablon się rozjeżdża. jak znaleźć sposób żeby na miniaturkach mogłyby być tylko zdjęcia? 
Szablony blogspot dostępne darmowo,  zwykle są wersjami tylko demonstracyjnymi szablonu płatnego. Czyli są to okrojone wersje, które mają tylko pokazać jak mniej więcej wyglądać będzie twój blog po instalacji szablonu płatnego.
Trudno mi poradzić coś konkretnego nie widząc kodu szablonu.




Jeżeli w UKŁAD brak gadżetu odpowiedzialnego za menu to niestety zmiany należy wprowadzić w kodzie szablonu, więc najlepiej jeśli znamy się na html. Utwórz sobie bloga testowego i wczytaj na niego wybrany szablon. Potem należy kliknąć SZABLON, a następnie EDYTUJ  KOD HTML. Należy odszukać fragment kodu odpowiedzialny za menu i odpowiednio zmodyfikować odnośniki.

Komentarze na blogu blogspot

Cześć! Mam pewien problem, znajoma wysłała mi szablon, który znalazła na swoim komputerze, ale niestety nie zawiera on komentarzy pod notką. Tzn. pod postem nie ma opcji "komentarze". Jak je wgrać?
Najpierw sprawdź czy na blogu włączone są komentarze. Wejdź w POSTY I KOMENTARZE i w LOKALIZACJA KOMENTARZY sprawdź czy nie jest wybrane UKRYJ. Jeśli tak jest rozwiń listę i wybierz coś innego, proponuję np Osadzony w wątku.
Sprawdź też ustawienia dla posta, dla którego nie widać komentarzy. Wejdź w edycję posta i z prawej strony rozwiń OPCJE, sprawdź czy dla Komentarze czytelników jest zaznaczona opcja Zezwalaj
Jeżeli pomimo tego nie są widoczne komentarze to jest to wina szablonu. Ale nie pomogę nie widząc jego kodu.

Mam problem z komentarzami na moim blogu. Ludzie piszą pod postami komentarze, a ja w ogóle tego nie widzę,ba nawet nie pokazuje mi się, ze mam jakiekolwiek komentarze.
Nie wiem w czym jest problem. W ustawieniach jest take jak trzeba, tzn. Komentarz jest osadzony w wątku, każdy może komentować, moderowanie komentarzy-nigdy, weryfikacja obrazkowa-tak, pokaz linking przychodzace-ukryj. Mój blog jest nowy i jeszcze się uczę ale proszę o pomoc.
A skąd wiesz, że ludzie piszą komentarze? Rozumiem, że pod określonym postem widoczne jest tylko okienko do komentowania ..., czy też nie ma nawet tego okienka. Warto sprawdzić ustawienia dla danego posta. Wejdź w Edycję posta i sprawdź z prawej strony w USTAWIENIA POSTA element OPCJE, czy dla Komentarze czytelników jest zaznaczona opcja Zezwalaj. Jeżeli  jest, a komentarze nadal nie są widoczne to jest to wina szablonu. Może zmieniałaś coś w kodzie html i trochę się namieszało.

Pokazywanie postów oznaczonych etykietą ...

 Chciałabym skorzystać z Pani pomocy. Chodzi o usunięcie napisu "Pokazywanie postów oznaczonych etykietą malarstwo. Pokaż wszystkie posty" pojawiającego się na stronie, która zawiera posty oznaczone określoną etykietą. Czy istnieje prosta metoda ustawienia, aby ten tekst się nie wyświetlał?
Tak. Możesz usunąć ten napis. Przeczytaj i postępuj zgodnie z postem: Jak usunąć napis Pokazywanie postów oznaczonych etykietą.

Facebook. Gadżet na blogu blogspot

Cześć, znalazłam Twojego bloga dość przypadkowo, ale podoba mi się prosty i logiczny sposób w jaki wszystko wyjaśniasz. W w/w temacie utkwiłam i proszę o pomoc! Zrobiłam wszystko 3 razy i dalej nie działa. Niby proste, ale się zgubilłm. Na blogu pojawia mi się moja nazwa: 'Ja na FB' i tyle. Nie można w to kliknąć, generalnie dodałam sam napis. Proszę powiedz co źle robię??
Spróbuj najpierw sprawdzić czy po prostu jesteś zalogowana na facebooku. Zawartość wtyczki widoczna jest tylko dla zalogowanych. Jeśli nadal nie działa sprawdź czy wykonałaś wszystkie kroki poprawnie zgodnie z postem: Jak połączyć bloga z facebookiem. Pamiętaj też, że wklejasz adres strony, a nie swojego profilu na facebooku. Musisz taką stronę najpierw założyć.

Jak usunąć zdjęcia z bloga (Picassa Album)?

Zdjęcia, które umieszczamy na blogu blogspot automatycznie umieszczane są w Picassa Album. Jak przejrzeć zdjęcia tam umieszczone? Jak je usunąć?
Witaj, proszę powiedz mi jak wejść na konto Picassa Album i jak usunąć stamtąd zdjęcia z bloga? Gdzie mam tego szukać, prosze POMOCY!
Wystarczy, że wejdziesz na stronę https://picasaweb.google.com/home. Masz tam foldery ze zdjęciami. Klikasz na folder, pokazują się zdjęcia. Klikasz na wybrane do usunięcia zdjęcie (pokaże się duże na cały ekran), a następnie na pasku powyżej niego masz opcję CZYNNOŚCI, klikasz i wybierasz z listy USUŃ TO ZDJĘCIE.


Poprzednie pytania przesłane do mnie drogą mailową (oraz poprzez stronę Facebook) wraz odpowiedziami znajdziesz w poście: Blogspot: z mojej skrzynki mailowej. Więcej pytań i odpowiedzi szukajcie w Blogspot w Pytaniach i Odpowiedziach.
Pytania możecie zadawać również poprzez podstronę Zadaj pytanie, korzystając po prostu z możliwości jej komentowania.


Pasek stron. Górne menu

Cześć. Potrafiłabyś zrobić pasek stron taki, jak na tym blogu ... Zrobiłam już u góry, ale mam problem z rozwijanymi kartami (sub-menu?) oraz wysuwanym obrazkiem... Z góry dziękuję i liczę na szybki odzew
 Mam pytanie jak dodać do bloga, żeby były zmieniane karty tak jak tutaj na głównej stronie? Chodzi mi o te zmieniające się "obrazki"
Jeżeli chodzi o menu górne rozsuwane to mam nadzieję, że uda mi się niedługo przygotować posta o tym.



Zdjęcie Question the Answers, autor walknboston na licencji CC2.0

3 komentarze:

  1. Witam, szukam podpowiedzi w jaki sposób umieścić na blogu pliki do pobrania na przykład PDF lub inne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pliki należy umieścić np na Google Drive, Dropbox'ie ...itp. Następnie po postu dodać do nich link/odnośnik

      Usuń
  2. Cześć,
    Właśnie się dowiedziałam, że firma z której usług korzystam tzn. mam u nich domenę i bloga, przestaje działać w Polsce. Potrzebuję pilnie przenieść swojego istniejącego bloga i nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Bardzo proszę o pomoc i jakieś informacje co mam robić. Zaznaczam, że bardzo mi już mało czasu zostało na te przenosiny. Mój blog to www.przychodzibaba.pl na serwerze firmy 1and1.pl
    Szkoda mi tej pracy którą tam włożyłam, no i trochę też z sentymentu nie chciałabym stracić tego co tram już jest. Liczę na zrozumienie i pomoc.Pozdrawiam, Anka

    OdpowiedzUsuń

Popularne