Najnowsze


Jak dodać Newsletter na Blogger: jak dodać subskrybuj

Bardzo częstym i przydatnym elementem na blogu jest Newsletter. Pozwala on informować czytelników o nowościach, nowych postach na blogu. Służyć może również do innych celów np informowania o rozdaniach, promocjach ...

Jak to działa? Po pierwsze na blogu musimy umieścić jakiś gadżet, który pozwoli czytelnikom na zapisanie się do Newslettera. Gadżet musi zapisywać podane maile i gdzieś je gromadzić, czyli tworzyć listę zawierające adresy email.

Dalej może to wyglądać już różnie. Możemy samodzielnie tworzyć i wysyłać emaile na adresy znajdujące się na naszej liście. Bądź też korzystać z gotowego serwisu, w którym tworzymy sobie maila i automatycznie wysyłamy naszym subskrybentom.

Warto od razu napisać, iż najwygodniej jest skorzystać z gotowych serwisów służących do obsługi list mailingowych i wysyłki emaili. Takich serwisów jest sporo, zwykle oferują one wersję okrojoną darmową, oraz płatną.

A jak dodać szybko Newsletter na Blogerze ...


Uwaga. Zanim zdecydujesz się umieścić Newsletter na swoim blogu czy też stronie internetowej zasięgnij porady prawnej konsultując się z radcą prawnym odnośnie ochrony danych osobowych i konieczności rejestracji zbioru danych w  GIODO. blogia.pl nie jest serwisem prawnym i nie udziela żadnych rad w tym zakresie.

Jak dodać newsletter na bloga Blogger?

Po pierwsze musimy zdecydować się jakiego serwisu użyjemy. W tym poście omówię newsletter domyślny bloggera jakim jest FeedBurner. Możemy dodać go bardzo szybko i od razu uruchomić możliwość subskrypcji bloga przez email.



Wchodzimy w Układ, a następnie w wybranym miejscu klikamy Dodaj gadżet.
Wybieramy gadżet o nazwie Obserwuj bloga przez e-mail



Ustawiamy tytuł dla gadżetu. Zamiast Follow by Email możemy wpisać np  Newsletter
Jeżeli korzystamy z motywu nowego nie zapomnijmy zaznaczyć opcji Pokaż Obserwuj bloga przez e-mail

 Wystarczy teraz Zapisać gadżet klikając przycisk Zapisz. I umieścić go (przesunąć) na wybrane miejsce.

Testujemy nasz newsletter, czyli gadżet FeedBurner

Wyświetlamy teraz naszego bloga, odświeżamy, by zobaczyć jak wygląda gadżet subskrypcji.



4 komentarze:

  1. Super, dziękuję pięknie. Zaraz wypróbuję i już będzie na blogu, zapraszam na bloga

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodałam u siebie ten gadżet i wysłałam swego meila żeby sprawdzić jak to działa. Program ten wysyła wiadomości po angielsku i ogólnie nie podoba mi się to w jaki sposób on działa. Moim zdaniem nie zachęci użytkowników do zapisania się do newslettera. Mam pytanie jak mam go dopasować aby odpowiadał moim wymaganiom ? Jestem początkująca i nie mam zielonego pojęcia jak do tego podejść ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście darmowy gadżet bloggera nie daje nam możliwości zmiany języka na polski. Jest to jego podstawowy minus.

      Jeżeli zależy nam na języku polskim to niestety należy zainteresować się innymi Newsletterami. Postaram się napisać niedługo o jednyn z nich

      Usuń
  3. A mnie bardzo ciekawi czy i jak mam edytować w tym gadżecie tekst na temat zgody na przetwarzanie danych oraz polityki prywatności - czy dotyczy to mnie czy też leży po stronie google Feed Burner? Jak to jest, bo w angielskim menu ciężko mi się połapać? Drugie pytanie czy znalazlaś może jakąś alternatywe dla tego gadżetu, coś lepszego, co można podpiąć na bloga? W polskim języku?

    OdpowiedzUsuń

Popularne