Najnowsze


Jak stworzyć własny wygląd, szablon bloga?

Właśnie dzisiaj nieco się zdenerwowałam szukając odpowiedniego darmowego szablonu na bloga typu Galeria. Nie wiem dlaczego większość twórców szablonów uważa, że zbyteczne jest w nim dodawanie na blog treści statycznej, czyli stron. Jest naprawdę wiele fajnych szablonów, które tego nie obsługują.
Oczywiście większość tych szablonów jest również przestarzała pod kątem komentarzy. Szablony te są stworzone jeszcze przed zmianami na blogerze, które pozwoliły komentującym na korzystanie z opcji Odpowiedz (ang. Reply).
Do tego dochodzi jeszcze to, iż twórcy szablonu proponują zawsze własną wizję obsługi zdjęć. Nie jest ona zawsze zgodna z moimi preferencjami. I tak w przypadku szablonów typu Galeria musimy sami domyślić się (sprawdzić) jaki format obrazków będzie  dla naszego bloga najbardziej korzystny. W przeciwnym razie bowiem okaże się, że obrazy są zniekształcane np. rozciągnięte, czy też niewłaściwie przycięte.
 No cóż: szukam nadal szablonu dostępnego za darmo, który będzie odpowiedni do mojego projektu. A póki co ... zabieram się do stworzenia własnego.

Jak zrobić  szablon na bloggera?

Początki już za mną, więc mam nadzieję, iż czas pozwoli mi na napisanie kilku artykułów z cyklu Tworzenie własnego szablonu na bloga blogger.

3 komentarze:

  1. Dlaczego krytykujesz szablony, za które trzeba zapłacić, a sama masz takie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odniosłam się tutaj do moich poszukiwań szablonu i do tego co denerwuje mnie najbardziej. Właśnie ten moment był dla mnie kluczowy, bo wtedy właśnie zaczęłam pracować nad własnym projektem bloga - nie mogłam znaleźć nic co by mi pasowało 100%. Zawsze było jakieś ale ...
      Szablony, które robię obecnie, pozbawione są wyżej wymienionych wad. Np nie zniekształcają zdjęć, w sensie nie rozciągają ich. Mają też normalne menu, które można edytować po prostu poprzez "Układ", nie wymagają "grzebania" w kodzie. To samo z profilami społecznościowymi, nie musimy nic wklejać, bo prostu dodajemy je poprzez "Układ" i tyle

      Usuń

Popularne