Najnowsze


Jak usunąć z bloga napis "Technologia Blogger" (gadżet "Informacje o źródle")

Dzisiaj napiszę, jak usunąć napis "Technologia Blogger". Znajduje się on na samym dole strony brzmiąc np 
Szablon Simple. Technologia Blogger
 
Napis ten znajduje się w Gadżecie Informacje o źródle. Ma on w zasadzie ma same zalety, możemy zawrzeć w nim informacje o prawach autorskich, czyli np. o zakazie kopiowania treści z naszego bloga. 

Zwykle znajduje się on na samym dole strony, w jej stopce:
Usuwanie z bloga napisu "Technologia Blogger"

Jak dodać informację o prawach autorskich?

Aby dodać tekst np. Wszelkie prawa zastrzeżone wystarczy zmodyfikować gadżet Informacje o źródle np. klikając na blogu (oczywiście będąc zalogowanym):

Gadżet na blogu: Informacje o źródle

lub w menu Układ klikając przycisk Edytuj w bloku gadżetu Informacje o źródle:


Jak edytować gadżet Informacje o źródle?

Następnie należy uzupełnić pole Prawa autorskie (opcjonalnie) np. wpisując tekst: Wszelkie prawa zastrzeżone. Potwierdzić przyciskiem Zapisz.


Jak usunąć tekst "Technologia Blogger"? Usuwanie gadżetu Informacje o źródle

Jeżeli napis przeszkadza można go usunąć. Dzieje się tak np. gdy instalujemy pobierane z internetu szablony. Zdarza się bowiem, że gadżet ten zostaje umieszczony w niewłaściwym miejscu (dziwnym miejscu: mi zdarzyło się tak kilkakrotnie; raz wylądował on nawet w nagłówku bloga, tuż obok jego nazwy). Niestety sam gadżet nie daje nam możliwości swojego usunięcia.

Uwaga!
Tak jak zwykle polecam, aby wszelkie zmiany (np. usuwanie gadżetu, zmiany szablonu) nie wykonywać od razu na docelowym blogu. Przećwicz najpierw poniższe czynności na blogu testowym. W tym celu załóż sobie nowego bloga (nawet na tym samym dotychczasowym koncie), który przeznaczysz tylko do testów.


Usuwanie widżetu z blogspota
  1. Wykonać kopię zapasową szablonu bloga. Jak to zrobić przeczytasz tutaj: jak wykonać kopię obecnego szablonu na bloggerze?
  2. Przejść do Układ
  3. Odszukać gadżet Informacje o źródle. Najechać kursorem myszy na opcję (napis) Edytuj (nie klikać) i chwilę poczekać, tak aby na pasku dolnym pojawiła się informacja taka jak poniżej (kliknij na obrazku, aby zobaczyć powiększenie):
  4. Jak usunąć napis "Technologia Blogger"
  5. Sprawdzić (najlepiej zapisz sobie) jaki numer (nazwę) posiada na twoim blogu ten gadżet. Jest to tekst po widgetId= do znaku &
    Na moim blogu  ma on numer/nazwę: Attribution1
  6. Przejść do Szablon,  kliknąć przycisk Edytuj kod HTML
  7. Kliknąć przycisk Przejdź do widżetu i wybrać z listy właściwy gadżet (zapisałeś wcześniej jego nazwę, u mnie jest to Attributtion1)
  8. Zmodyfikować kod: 
  9. <b:widget id='Attribution1' locked='true' title='' type='Attribution'>

    zmienić locked='truena locked='false'
  10. Zapisać szablon przyciskiem Zapisz szablon. Edycja gadżetu umożliwia teraz jego usunięcie.
  11. Przejść do edycji gadżetu Informacje o źródle: wybrać Układ, a następnie w bloku tego gadżetu  Edycja.
  12. Usunąć gadżet przyciskiem Usuń:
Usuwanie gadżetu z bloga

23 komentarze:

  1. Rewelacyjny blog, naprawdę. Wiele ciekawych i przydatnych informacji tutaj znalazłem. Właśnie usunąłem sobie ten napis: technologia blogger. Mam jeszcze problem z linkwithin, mam nadzieję, że odpowiesz na mój komentarz pod artykułem o linkwithini:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Usunęłam :) Dziękuję za poradę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Usunąć usuniemy, ale potem i tak wraca napis na dole. Jakby blog z góry narzucał, że musi być. Zaczyna się od tego, że po usunięciu widgeta nie można nawet zapisać rozmieszczenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja w kodzie cały czas mam "false" i napis wciąż jest :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samo "false" nie wystarczy. Należy teraz usunąć gadżet, czyli Układ > Edytuj > Usuń

      Usuń
  5. i tak powraca, nawet po usunięciu

    OdpowiedzUsuń
  6. i przy zapisywaniu pojawia się komunikat " wystąpił błąd" spróbuj odswieżyć stronę i zmiany się nie zapisują :( proszę o pomoc , brzydko to wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej wpisać w Kodzie CSS (Szablon -> Dostosuj -> Zaawansowane -> Dodaj arkusz CSS) taki kod: #Attribution1 {display: none;} Powinien pomóc.

      Usuń
    2. zgadza się, działa. Dzięki! Powoduje to zniknięcie napisu - nadal jest jednak kolor stopki, który warto ustawić na transparentny :)

      Usuń
    3. Dzięęęęęęki wielkie, udało się, uffff ! :-)

      Usuń
    4. LiamPayne93 Jesteś wielki! Miałam problem, ponieważ gadżet postów był wstawiony 2 razy przez to wszystkie wpisy były wyświetlane podwójnie. Nie mogłam go usunąć, posób z "false" nie pomagał, usuwanie kodu HTML dla Blog2 również. Zrobiłam analogicznie do Twojej porady i pomogło, dzięki! :)

      Usuń
  7. Zrobiłam wszystko krok po kroku, nie ma opcji usuń ;( Jakieś rady? Napis wylądował w nagłówko, wygląda okropnie !

    OdpowiedzUsuń
  8. Ok podziałało ;P DZIĘKI WIELKIE!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję <3 Usunęłam coś, co myślałam, że na zawsze będzie na moim pasku z zakładkami <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesteś cudowna! Żaden śmieszny kod css z innych blogów mi nie pomógł :)
    Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się totalnie ! Dzięki temu blogowi, po kupieniu szablonu praktycznie wszystko tworzyłam wspierając się tym blogiem !!!! DZIĘKUJĘ że jesteś :P !!!

    OdpowiedzUsuń
  12. W HTMLu udało mi się zmienić tak jak powyżej i pojawiła się opcja "Usuń", ale potem ciągle wyskakuje jakiś błąd :( Co może być powodem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiadomo, pewnie błąd w skryptach HTML;!

      Usuń
    2. Post pisany był już dosyć dawno, obiecuję że sprawdzę jak to wygląda obecnie i podam rozwiązanie

      Usuń
  13. Pierwsza strona, jaka wyskoczyła mi w wyszukiwarce i od razu udało się usunąć ten paskudny napis. Dziękuję! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo merytoryczny wpis, dziękuję za cenną pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wielkie dzięki za dobre rady. Krok po kroku dzięki Twoim postom, mój blog wygląda coraz lepiej :)

    OdpowiedzUsuń

Popularne