Najnowsze


LinkWithin: jak usunąć ze strony głównej bloga? You might also like

LinkWithin (czyli gadżet You might also like|) to bardzo przydatny i często stosowany gadżet na blogach. Jego zadaniem jest proponowanie innych podobnych do czytanego postów. Podpowiadając posty o podobnej tematyce zatrzymuje czytelnika dłużej na naszym blogu.


You might also like: jak zmienić jego miejsce

Gadżet ten najczęściej umiejscawiamy pod postami. Tutaj najlepiej spełnia swoją funkcję. Niestety bardzo często pojawia się nie tylko tutaj, ale również na stronie głównej bloga pod każdym postem. Nie wygląda to dobrze i często powoduje, że rezygnujemy z niego całkowicie. Jak zatem poradzić sobie z gadżetem LinkWithin na swoim blogu?

Niestety nie uda nam się za pomocą przycisku Edycja, kliknąć jakiejś magicznej opcji i zmodyfikować gadżetu. Musimy uporać się z nim inaczej.

Jeżeli nie podoba Ci się, iż gadżet (Podobne posty) ten występuje również pod postami na stronie głównej możesz go z niej usunąć.

Wejdź w Układ, odszukaj gadżet LinkWithin, który właśnie dodałeś (u mnie ma on nazwę "Podobne") i kliknij na nim Edytuj




Zaznacz całą zawartość okna i ją skopiuj. Zamknij okno.


Kliknij teraz Dodaj gadżet pod Posty w blogu. Wybierz gadżet HTML/JavaScript:


W otwartym oknie uzupełnij pole Tytuł (np. Podobne wpisy), w pole Treść wklej skopiowaną zawartość. Tak wygląda to u mnie:

Kliknij przycisk Zapisz. Utworzony gadżet otrzymał numer widgetId. Wyświetli się on na dole przeglądarki, gdy najedziesz myszką na jego Edytuj. Pomiędzy znakami & & znajduje się w moim przypadku napis
widgetId=HTML4

a więc mój widgetId ma wartość HTML4. Sprawdź i zapisz swoją wartość:

Aby zatwierdzić wszystkie zmiany kliknij przycisk Zapisz rozmieszczenie.
Edycja szablonuZ lewego menu wybierz Szablon, i kliknij Edytuj szablon.


Kliknij teraz przycisk Przejdź do widżetu i wybierz wartość, którą zapisałeś wcześniej. W moim przypadku jest to HTML4:


Zostajemy przeniesieni do kodu gadżetu o wybranym numerze. U mnie jest to HTML4:



Klikamy teraz na czarnej strzałce z lewej strony, aby pokazać/rozwinąć cały kod tego widżetu.


Po kodzie <b:includable id="main'> umieść fragment (najlepiej skopiuj i wklej):
<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;item&quot;'>

Bezpośrednio przed kodem </b:includable id="main'> umieść kod:
</b:if>


U mnie wygląda to tak:

17 komentarzy:

  1. a co jeśli dodawałam gadżet tak jak było podane w wpisie na wypadek pojawiającego się błędu, czyli przez dodanie kodu? wtedy nie mam tej wyszczególnionej linijki przed i po której powinnam dopisać kod.

    OdpowiedzUsuń
  2. ekstra! podziałało, dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki. Długo szukałam takiego rozwiązania. Pobuszuję jeszcze u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, mimo tego, że wszystko zrobiłam, tak jak należy, wszystkie kody poprawnie wpisane zmiany zostały zapisane, to i tak dalej pod każdym postem na głównej pojawia mi się ten gadżet :(. Wiesz może, gdzie jest problem?

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam. A co zrobić jeśli się nie ma okienka Dodaj gadżet pod Posty w blogu? Mój szablon nie miał dodatkowych okienek pod POSTY DO BLOGA?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kod LinkWithIn możesz dodać w dowolne miejsce, nawet z boku bloga, automatycznie dokleja się on do postów.

      Usuń
  6. U mnie też wszystko się udało!! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ślicznie dziękuje, próbowałam różnymi metodami i dopiero ten zadziałał :) Przy okazji mam info co zrobić, jeżeli gadżet nam nie działa i nie chce zaciągać postów. Otóż u mnie pomogło zmienienie na chwilę szablonu bloga na tradycyjny dostępny w blogerze i wtedy na tym tradycyjnym zainstalowanie widgetu a po chwili zmiana na swój pierwotny szablon. Podobne posty zostały "zaciągnięte" w minutę. Kiedy wgrywałam LinkWithin na innym szablonie nie chciał działać miesiącami.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie w ogóle nie pokazał się w Układ ten gadżet LinkWithin. A zainstalowałam tak jak było napisane. Na stronie widać gadżet. To jak moge go teraz edytować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gadżetu tego nie da się wprost edytować. Tutaj o zmianie napisu/tytułu na inny jak zmienić tekst you might also like na własny

      Jeśli potrzeba więcej daj znac

      Usuń
  9. Jak dodaje do kodu wyskakuje błąd i nie da się tego zrobić :( robię wszystko tak jak jest tu napisane a ciągle jest coś nie tak, pomożesz?

    OdpowiedzUsuń
  10. Udało się, ale tę zmianę musiałam przeprowadzić w HTML1 i poskutkowało :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuje Ci pięknie, nie wierzę, ale się udało. Tylko na samym początku gdy dodajemy najpierw widget i dalej "podobne wpisy" jak u Ciebie to ten wigdet widnieje jakby podwójnie w układzie. Po zmianach w html nadal pojawia się na stronie głównej, dopiero po usunięciu tego oryginalnego faktycznie znika. Nie wiem może coś źle zrozumiałam, popraw mnie jeśli tak. Ale fakt faktem udało się po drobnej poprawce.

    OdpowiedzUsuń
  12. Siedziałam nad tym 2 dni, dopiero u Ciebie udało mi się to zrobić u mnie było w HTML2.
    Jeszcze jeden taki mały błąd, napisałaś:
    >>>>>>Bezpośrednio przed kodem </b:includable id="main'> umieść kod:
    </b:if><<<<<<<
    A na obrazku jest kod umieszczony przed, </b:includable id>. To taka uwaga dla innych, bo ja się złapałam i umieszczałam kod tak jak napisałaś potem zobaczyłam na obrazku...i zadziałało. DZIĘKUJĘ.

    OdpowiedzUsuń

Popularne