Najnowsze


Tworzenie bloga: z mojej skrzynki

Kolejna porcja pytań i odpowiedzi dotycząca tworzenia bloga na blogspot.
Oto kilka pytań, które ostatnio pojawiło się w mojej skrzynce.

Zastanawiam się czy da się zrobić tak, żeby wyświetlała się główna strona bloga jakaś jedna a nie wszystkie posty? A w kategoriach (etykietach) po kliknięciu zrobić np jakieś zdjęcia z tytułami i odnośnikami do postów?

Tak, można przygotować taki szablon. Potrzebna jest jednak bardzo dobra znajomość budowy bloga oraz html i css, a przede wszystkim dużo wolnego czasu, bo to dużo pracy. Jeśli jesteś zainteresowany, proszę o kontakt.


Bardzo bym się chciała dowiedzieć w jaki sposób mogę stworzyć menu na blogu. Wiem, że jest taki post ale nie do końca rozumiem. Ponieważ zależy mi na zakładkach "śniadanie" "obiad" itp , gdzie po kliknięciu znajdują się przepisy, a tworząc nową stronę muszę napisać posta a nie o to mi chodzi. I nie za bardzo wiem, jak się za to zabrać. Bardzo bym była wdzięczna za pomoc. 
Przeczytaj posta zwracając uwagę na krok 4 i 5: http://blogopasja.blogspot.com/2014/12/jak-stworzyc-gorne-menu-blog-blogspot.html. Jeśli nadal nie radzisz sobie, daj znać

Hej. Mam problem z pobraniem szablonu ze stronki,którą podałaś w poście, bo chciałam pobrać ten [...] ale jak pobieram to pisze mi na moim komputerze,że plik nie istnieje. W jakim programie można go otworzyć ? 
Szablon ma zawsze format xml, nie otwieraj go, tylko wczytaj na bloga zgodnie z instrukcją Jak wczytać szablon na bloga blogger? Szablon może być też spakowany np w formacie zip. Musisz go najpierw rozpakować.


piszę z prośbą o pomoc. Zamierzam pogrzebać trochę przy moim szablonie blogowym i marzy mi się taki bajer (i teraz nie wiem czy to dobrze wytłumaczę). Otóż chciałbym aby na stronie głównej pojawiał się tylko fragment obrazka, a po kliknięciu w czytaj dalej obrazek byłby już w pełnych wymiarach. Czy da się coś takiego zrobić ...by po o kliknięciu (czytaj dalej) pojawiło się zdjęcie w pełnym wymiarze

Tak, da się tak zrobić. jak zwykle potrzeba znajomości html i css i podstaw budowy bloga na bloggerze. Można wystylizować obrazek w skrócie posta.

Witam, mam pewno zapytanie dotyczące szablonów. Prowadzę blog z opowiadaniem i chciałabym, żeby czytelnik mógł wybrać spośród dwóch wersji kolorystycznych. Jednak ja, osoba niezbyt obyta w języku programowania, nie umiem tego dokonać. Np. jest noc i dzienna wersja kolorystyczna nas razi, więc możemy przez przycisk zmienić szablon. Można coś takiego zrobić? 
Przyznaję, tutaj mam problem z odpowiedzią. Muszę się nieco zastanowić, ale chyba jednak nie jest to możliwe ...

W zasadzie dzięki Twoim radom na blogu poradziłam sobie ;) Fajnie, że piszesz tak prosto i przejrzyście.
Mam tylko problem ze zdjęciami, po zainstalowaniu nowego szablonu niektóre zdjecia powiększyły się do wielkich romiarów i ich edycja w poście nic nie daje. Masz na to jakąś radę?
Prawdopodobnie po prostu szablon zawiera style, które powiększyły zdjęcia. Musiałabym przyjrzeć się dokładnie, zajrzeć do kodu szablonu.

 generalnie cały czas mam dylemat czy wchodzić w blogspota czy jednak wszędobylskiego i zachwalanego wordpressa.
ponieważ jednak znacznie lepiej orientuję się w tym pierwszym, stąd bardziej też skłaniam się w kierunku bloggera. Tak z ciekawości, masz jakieś swoje spostrzeżenia? poruszasz się tylko w jednym obszarze? :)
generalnie zalęży mi na szablonie prostym. bez udziwnień, muzyczki czy fruwających motyli ;)

Jeżeli rozważasz bloggera i wordpress.com - to ja wybrałabym bloggera, choć różnice w zasadzie nie są duże.
Powód - masz większy wpływ na wygląd bloga, w zasadzie możliwości są nieograniczone (jeśli korzystasz z pomocy osoby znającej się na html/css/javascript). Możesz też włączyć sobie reklamy, bannery  AdSense - choć to opłacalne jest tylko jak masz naprawdę dużo czytelników.
Na wordpress.com masz za to do wyboru ładne szablonu, choć ograniczoną liczbę, nie możesz ich za bardzo modyfikować, i nie możesz stworzyć ani wczytać szablonu własnego.

Jeżeli rozważasz bloggera i system wordpress, ale na własnym hostingu - to tu już należy się zastanowić:
System WordPress (ale nie wordpress.com) ma niezaprzeczalną zaletę, którą jest rozbudowa o dostępne wtyczki. Poza tym na  własnym hostingu robisz z blogiem co chcesz. Masz mnóstwo dostępnych szablonów darmowych i płatnych.
Minusem mogą być koszty - za hosting (miejsce na serwerze) trzeba płacić, choć przy startującym blogu to koszt nie jest duży, myślę że 50zł na rok powinno wystarczyć. Gdy blog się rozwinie (większa ilość zdjęć, filmów - zajmuje więcej miejsca; większa liczba odwiedzajacych - to zwiększenie transferu) to koszty mogą się zwiększyć. Do tego należy doliczyć wykupienie własnej domeny, czyli adresu, to koszt ok. 50zł na rok

Ja  zajmuję się tworzeniem szablonów/wyglądów/templatek/skórek i na bloggera i na wordpressa. Sama też korzystam z obu, mam na nich różne blogi.

Witaj, bardzo ciekawy i interesujący blog, dajesz wiele cennych wskazówek, ale mnie jednak nadal nie chce się bawić z tym HTMLem. Jednak słyszałam ze projektujesz wygląda na bloga. Bardzo bym chciała aby ktoś zmienił design mojej stronki. Stad mój email. Chciałam się dowiedzieć jak będzie taki projekt wyglądał finansowo, dodam, ze nie jestem zbyt wymagająca - wiem czego potrzebuje i będzie to klasyczny szablon modowy wiec może masz taki gotowy tylko kilka drobnych przeróbek ?? Była bym wdzięczna za odpowiedz i propozycje finansowa
To prawda w chwilach wolnych projektuję i wykonuję szablony na bloggera. Zanim określę cenę - podaj szczegóły, napisz czego oczekujesz. Co rozumiesz jako "klasyczny szablon blogowy", podaj linki do blogów, które ci się podobają. Koszt szablonu zależy od wielu czynników, jest wyższy gdy np czy chcesz jakieś elementy, które są standardowo na blogerze niedostępne. Bo one wymagają pisania dodatkowych skryptów. Podeślij mi linki, a ja określę przykładowy koszt. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Popularne