Najnowsze


Podsumowanie roku 2015

Koniec roku i początek nowego to dobry czas, aby podsumować swoje działania. I również ja postanowiłam przyjrzeć się uważniej swojemu blogowaniu, swoim postępom i działaniom na blogach w roku 2015.
Ci którzy czytają mnie uważniej, wiedzą, że prowadzę kilka blogów. Ten blog, Blogopasja, powstał jako blog pomocniczy, na którym robiłam notatki odnośnie mojego blogowania. Głównym moim blogiem był, i nadal jest, inny założony właśnie na Blogerze. Wszystko było dla mnie nowe i czasami denerwowałam się, że znowu nie pamiętam jak na blogu zrobić to i owo. Założyłam więc ten blog, właśnie Blogopasję, żeby w kółko nie szukać tego samego i zgromadzić na nim wszystkie potrzebne mi do blogowania na blogspocie informacje.


Przyznaję, na początku jego powstania nie dbałam za bardzo o niego. Był bowiem stworzony tylko dla mnie i nie miałam w planach jego rozwoju. W zasadzie chyba właśnie dopiero w tym roku zaczęłam myśleć o nim poważniej - może dlatego, że moje umiejętności blogowania oraz znajomości Bloggera, znacznie wzrosły. Poznałam Bloggera od podszewki, i to spowodowało, że uznałam, że mogę już dzielić się swoją wiedzą i mam dopiero teraz prawo, by doradzać komukolwiek.


Podsumowanie 2015 roku

Jestem bardzo zadowolona z bloga, z mojego blogowania w roku 2015. Cieszę się ze swojego rozwoju. Jestem zadowolona z postów napisanych w 2015 - myślę, że ich zawartość merytoryczna jest na coraz wyższym poziomie.

Ten rok to też dla mnie wielki przełom. Bowiem ośmieliłam się wreszcie pokazać swoje prace, czyli zaprojektowane przeze mnie szablony. Bałam się jak zostaną przyjęte, naprawdę ... uwierzcie mi. Dlatego na początku udostępniałam je za darmo, chciałam zobaczyć czy podobają się, czy będziecie zadowoleni z ich używania.

Obecnie cieszę się, że zdecydowałam się na taki krok. Mam więcej motywacji do tworzenia swoich projektów blogów i pisania właśnie o prowadzeniu bloga.

Najlepsze posty 

Jakie posty uważam za najlepsze? Zacznę od tych, które to wy wybraliście, czyli od tych które zdobyły najwięcej interakcji.

Popularne, najczęściej komentowane posty

Zacznę od postów, które zebrały najwięcej komentarzy. Dlaczego? Uważam, że posty, które są najczęściej komentowane to posty, które dla czytelników są najbardziej interesujące.

I tutaj niespodzianka, jak na razie najwięcej komentarzy ma nie post, ale strona: Zadaj pytanie, na której mogliście zadawać mi pytania dotyczące blogowania. Zaraz za nią plasują się następujące posty:

Miejsce 1. Jak zrobić górne menu, czyli zakładki i karty na blogu
Post, który zebrał najwięcej komentarzy, a więc cieszył się i nadal cieszy największym waszym zainteresowaniem jest Jak zrobić górne menu, czyli zakładki i karty na blogu.
Menu jest bardzo przydatnym elementem i w zasadzie trudno wyobrazić sobie bloga, który go nie potrzebuje. Stad chyba duża popularność tego posta.

Miejsce 2. Jak dodać gadżet Facebook'a na blogspot, czyli Polub tę stronę
Trudno dzisiaj byłoby promować swojego bloga bez mediów, sieci społecznościowych. Jednym z najbardziej popularnych jest u nas właśnie Facebook. Miejsce drugie zajął post:  :
Widok gadżetu Facebook'a pozwalający połączyć bloga z fanpage'm na Facebooku
Miejsce 3. Jak dodać strony (zakładki, karty) na bloga, czyli gadżet Strony
Post na miejscu trzecim pokazuje jak utworzyć strony na blogu i co z nimi dalej można zrobić. Jak okazuje się wiele osób potrafi utworzyć Stronę, ale pyta co dalej z taką stroną? Co można z nią zrobić, dlaczego jej nie ma? Jak wyświetlić na stronie posty?

Posty, które zdobyły najwięcej polubień czyli Lubię to!

W tym roku, w październiku wprowadziłam przyciski Lubię to! pod każdym postem. Trochę testowo, chciałam zobaczyć czy będziecie z nich korzystać. Okazało się, że korzystacie - co mnie cieszy, bo w ten sposób mogę poznać waszą opinię. Szybko mogę dowiedzieć się, czy post jest dla was interesujący, interesujący na tyle by kliknąć Lubię to.

Przejrzałam posty napisane w tym roku i oto najciekawsze Posty w kategorii Lubię to:
  1. Szablon Minima - zdobył 26 Lubię to
  2. Szablon Ellena - zdobył 20
  3. Szablon Besta -  17
  4. Szablon na blogspot do pobrania za darmo - 10 
  5.  Projekty, nowe szablony - 9
  6. Jak dodać gadżet Polub tę stronę - 8
Patrzę na tą listę i są tu same szablony. Miało być 5 miejsc, ale dodam jeszcze jedno, bo głupio tak mi zostawić listę bez żadnych postów zawierających instrukcje czy porady.

Najczęściej czytane posty w roku 2015

Oprócz wyżej wymienionych największą popularnością w roku 2015 cieszyły się na moim blogu następujące posty. 

Gdzie nalepiej założyć bloga za darmo. Ten post powstał jako odpowiedź na zadawane mi coraz częściej pytanie: Czy można założyć bloga za darmo? ile to kosztuje? gdzie najlepiej założyć bloga? I tak odpowiedziałam, zebrałam wszytko i napisałam w jednym miejscu: Gdzie nalepiej założyć bloga za darmo.
Równie często czytanym był i nadal jest: Etykiety na blogu. Jak dodać (usunąć, zmienić) kategorie.
Zaraz za nim znalazł się post o tym Jak dodać wyszukiwanie, czyli wyszukiwarka na blogu blogspot
Jeżeli zastanawiacie się czy dodać możliwość wyszukiwania na Waszego bloga, to proszę nie zastanawiajcie się dalej. Nawet jeżeli blog jest jeszcze niewielki to warto to zrobić. Przeczytajcie  i dodajcie w prosty sposób gadżet Wyszukiwanie.

Najczęściej czytane posty opublikowane w 2015 roku

A teraz najciekawsza część dla mnie, czyli jak radziły sobie nowe posty. Które z postów napisanych w ubiegłym 2015 roku, cieszyły się największą popularnością. Oczywiście ranking ten nie jest może do końca sprawiedliwy, bo posty napisane pod koniec roku mają, być może, mniejsze szanse na podium. Ale co tam ;)

Miejsce 1. ETYKIETY NA BLOGU: JAK DODAĆ, ZMIENIĆ, USUNĄĆ (BLOGSPOT, BLOGGER)
Miejsce 2. JAK ZARABIAĆ NA BLOGU: REKLAMY ADSENSE A BLOGSPOT
Miejsce 3. MINIMA: SZABLON NA BLOGA
Miejsce 4. JAK ZROBIĆ CZYTAJ WIĘCEJ, CZYLI FRAGMENT, SKRÓT POSTA NA STRONIE GŁÓWNEJ BLOGA
Miejsce 5. ELLENA: szablon blogspot

Jak widzicie w pierwszej piątce znalazły się też moje szablony. Jest to bardzo budujące dla mnie.

Statystyki: Polubienia, Obserwacje

Nigdy nie przywiązywałam do nich większej wagi, dlatego też nie potrafię podać jak to wyglądało na początku 2015 roku.
Statystyki polubień strony na Facebook'u prawdopodobnie wynosiły 0, albo też kilka osób, bo nie miałam wtedy gadżetu "Polub tę stronę" na blogu Blogopasja, ani też nie prowadziłam tak naprawdę FanPage'a.
Dopiero też niedawno, dopiero pod koniec roku 2015, w grudniu, zdecydowałam się na przejście na profil Google+.

Wstawiłam tutaj statystyki (stan polubień i obserwacji na dzisiaj, 11 stycznia 2015), by za rok móc je porównać ze stanem na początek roku 2016 i zobaczyć czy są jakieś postępy.

Plany na 2016 rok

Podsumowanie to też dobra okazja do wysnucia wniosków i planów ;)
  1. Po pierwsze: będę pisać bardziej regularnie
  2. Po drugie: będę tworzyć dobre instrukcje, tutoriale jak zrobić coś Krok po kroku - wydaje mi się, że właśnie tego potrzebujecie i tego szukacie na moim blogu. Mam rację?

Pomysł na posty w 2016 roku

 I teraz pytanie do Was. Jakich postów oczekujecie na moim blogu? Co was najbardziej interesuje? O czym powinnam według Was napisać następnego posta?

A może warto zrobić tutaj taki spis pomysłów na posty, które napisze w 2016 roku?




4 komentarze:

  1. Gratuluję rzetelnego podsumowania :-)
    Całkiem niedawno Trafiłam na Twojego bloga i jestem pod wrażeniem Twojego profesjonalizmu. Jestem absolutnym laikiem jeśli chodzi o wszelkie manewry w HTML czy CSS, a Twoje porady nie raz mnie ratowały :-)
    Na Twoim blogu chętnie widziałabym więcej propozycji szablonów. Nie będę ukrywać, ale od dłuższego czasu poszukuję czegoś ciekawego, a Twoja estetyka bardzo mi odpowiada. Poza tym, na pewno nie umknęłyby mojej uwadze wpisy dotyczące ciekawych dodatków na bloga czy tematyki jak coś zrobić, ale oczywiście to tylko moje sugestie. Najlepiej dać sobie wolną rękę :-) Życzę powodzenia w realizacji blogowych panów i sukcesów życiowych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm mogłabyś napisać posta o tym jak zrobić żeby same nazwy widgetów pokazywały się w jakiś ramkach, albo jak ustawić żeby nasz plik pokazywał się jako nazwa widgetu na stronie bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciekawe pomysły, wpisuję na swoją listę Posty 2016

      Usuń
  3. Bardzo fajne podsumowanie, dużo ciekawych i przydatnych informacji. Będę wpadać częściej, bo swojego bloga mam tez od niedawna. Dziękuję za wizytę u mnie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Popularne