Najnowsze


Dlaczego w skrótach postów nie wyświetlają się obrazki?

Problem ten nie dotyczy szablonów domyślnych bloggera. Jeśli bowiem używamy opcji Wstaw Zawijanie Tekstu to sami decydujemy co znajdzie się w skrócie tego posta na stronie głównej. To co znalazło się w wydzielonej przez nas pierwszej  części posta  - znajdzie się oczywiście na blogu jako fragment z opcją "Czytaj Więcej" (napisałabym na stronie głównej, ale jeśli jest to starszy post to znajdzie się na kolejnej jego stronie).

Pytanie to dotyczy postów wyświetlanych na blogach, na których użyto gotowych szablonów pobieranych z internetu. Szablony takie bardzo często tworzą skróty postów (tzw zajawki) automatycznie, bez naszego udziału.

Dzisiaj otrzymałam komentarz/pytanie od czytelniczki  o następującej treści (usunięcia tekstów poprzez wstawienie kresek _____ jest oczywiście celowe;a przy okazji: nigdy nie udzielałam i nie zamierzam udzielać pomocy  pisząc na Waszych blogach):

Cześć! Mam pewien problem na blogu. Ostatnio czytałam post w, którym podałaś stronki z fajnymi szablonami. Ja z jakiego Lovely ściągnęłam szablon Galauness czy jakoś tak... Jestem bardzo z niego zadowolona, a na moim blogu wreszcie jakoś wygląda. Tyle, że w 2 najnowszych postach w skrótach nie wyskakują obrazki. Tu na pewno nie chodzi o format bo próbowałam wkleić taki sam jak ten gdzie wyskakuje i nadal nic. Jesteś dobra w te klocki więc pomyślałam, że mogę na ciebie liczyć. To ty pokazałaś na blogu wiele przydatnych dla mnie rzeczy... Wejdź tutaj- _____.blogspot.com i sama zobacz. Jeśli coś wymyślisz to daj mi znać w komentarzu najnowszego posta na moim blogu. Z góry dziękuję. Pozdrawiam O____


Ponieważ jednak problem jest ciekawy spróbuję odpowiedzieć. Najczęstszą przyczyną takiej sytuacji jest właśnie to co wyróżniłam kolorem. Obrazki powinny być na bloga wstawiane, a nie wklejane. Skróty postów tworzone są bowiem poprzez kod JavaScript i ten takich "wklejonych" obrazków po prostu nie widzi.

Moja odpowiedź zatem brzmiałaby:

Nie wklejaj obrazków, tylko je wstawiaj. Spróbuj użyć opcji Wstaw obraz (a nie Kopiuj/Wklej). Możesz użyć opcji "Prześlij Obraz" czy też "Z tego bloga" - nie ma to już większego znaczenia.

Wracając jednak do szablonów domyśnych bloggera. Jeżeli nie wiecie jak zrobić samodzielnie skrót posta na stronie głównej to przeczytajcie Jak zrobić skrót posta, czyli fragment z Czytaj Więcej?.



Aktualizacja:
Oto kolejne pytanie, które pojawiło się jako komentarz do tego posta:
Dzień dobry. Zawsze wstawiam zdjęcia tak jak w tym poście jest wspomniane. Jednak od dwóch po zmianie szablonu nowe zdjęcia się nie wyświetlają. Nie mam pojęcia co jest nie tak - _________. T_____

Oczywiście w takim przypadku najlepiej byłoby zwrócić się z prośbą o pomoc do twórcy tego szablonu (zwykle mamy możliwość komentowania pod udostępnionym szablonem).

Patrząc na twojego bloga, myślę że może być to pomyłka w kodzie. Spróbuj w poście, który nie pokazuje zdjęcia, przesunąć/wstawić pierwszy obrazek wyżej, ponad tekst. Możesz nawet spróbować przesunąć/wstawić obrazek zaraz na sam początek posta (poniżej tytułu) - wg mnie wtedy powinien on się pojawić w skrótach.

4 komentarze:

  1. Mam taką samą sytuację. Po zmianie szablonu nie pojawiają mi się zdjęcia w skrótach postów - próbowałam wstawić wszystkie na nowo, zmieniłam ich miejsca na początek postu i nic, bez zmian. Co mam robić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli w postach nie stosowane jest zawijanie - to proszę w jedynym testowym wstawić Zawijanie tekstu.

      Jeśli są wszędzie zawijania - to w jednym testowym je usunąć.

      Jeśli to nie pomoże to po prostu wina szablonu, pozostaje jego zmiana

      Usuń
  2. Dziękuję za odpowiedź. Zawijanie również nie pomogło. Co do szablonów mam pecha - każdy który wybrałam nie pokazuje zdjęć. Pozostaje ustawić te zrobione przez Blogger :(

    OdpowiedzUsuń

Popularne