Najnowsze


Jak zrobić "o mnie" z boku bloga?

Istnieje kilka sposobów na to by zamieścić na blogu informacje o sobie, autorze bloga. O jednym z nich już pisałam: w celu umieszczenia na blogu bloku "o mnie" wykorzystywaliśmy gadżet Profil. Dzisiaj kolejny sposób, który uwolni nas od konieczności używania Profilu.

Jak zrobić informacje "O mnie" z boku bloga na blogspot

Umieścimy na blogu swoje zdjęcie oraz krótki opis pod nim.
Oczywiście najpierw wybieramy, przygotowujemy zdjęcie. Przed publikacją na blogu możemy je obrobić w wybranym programie graficznym. Np zmienić na czarno-białe, przyciąć, dokonać retuszu ... Jeśli mamy już gotowe zdjęcie przechodzimy dalej.

Wybieramy Układ, a następnie w pasku bocznym (lub innym wybranym przez Was miejscu) klikamy Dodaj gadżet. Wybieramy gadżet Obraz:





Uzupełniamy pole Tytuł - wpisujemy tekst np O mnie, następnie uzupełniamy pole Podpis - podajemy informacje, które znajdą się poniżej zdjęcia.

Następnie przechodzimy do bloku Obraz i klikamy przycisk Przeglądaj znajdujący się pod opcją Z twojego komputera: wybieramy plik ze zdjęciem. Następnie zaznaczamy opcję Zmniejsz aby dopasować - dzięki niej nie popsujemy  wyglądu bloga,  gdy zdjęcie będzie większe niż  szerokość paska bocznego.

Możemy również uzupełnić pole Link wklejając np link do wcześniej przygotowanej Strony O mnie, albo Kontakt, czy Współpraca (tu przeczytacie jak przygotować stronę).

Na koniec oczywiście klikamy przycisk Zapisz i obserwujemy efekty.

12 komentarzy:

  1. dziękuję bardzo, przydało się!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nareszcie! Prosto i zrozumiale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje bardzo mi pomogłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. trochę chaotycznie napisane :(

    OdpowiedzUsuń
  5. dzięki wielkie! A można w jakiś sposób zmienić czcionkę w "podpisie"?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak można zmienić rozmiar czcionki w gadżetach?

    OdpowiedzUsuń
  7. przydało sie , dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję bardzo pomocne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pomocne! Zapraszam na blog, liczę na komentarze :)http://swiatprzezobiektywww.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy da się sprawić aby pole "o mnie" wyświetlało się tylko na stronie głównej? A jeżeli tak, to w jaki sposób?

    OdpowiedzUsuń

Popularne