Najnowsze


Wirus, atak hackera? - coś dzieje się z bloggerem, i przyznaj się czy masz kopię swojego bloga

Coś dzieje się dziś na blogach blogspot (blogger). Nie wiem czy to wirus (na serwerze bloggera czy u mnie), czy atak hackera - ale na pewno występują jakieś problemy.
Nie wiem czy zauważyliście, ale ja akurat tak. Najpierw zauważyłam, że zmienił się wygląd okienka do komentowania. W pierwszej chwili pomyślałam, że może to moja wina, zmieniłam coś przypadkowo w kodzie szablonu.


Ale sprawdziłam szybko i wiem, że to nie o to chodzi. By upewnić się szybko założyłam innego bloga testowego z szablonem domyślnym Bloggera i jest tak samo.

Co ciekawe zmieniły się obrazki szablonów, widzicie ten ostatni szablon Prosty ?


Zobaczymy ile to potrwa i jak szybko serwis wróci do normalności. Bo stało się coś na pewno. A może to jakiś żart hackera nawiązujący do 11 września ...

W każdym bądź razie to dobry dzień, aby zastanowić się co by było gdyby nasz blog zniknął. Macie kopię swojego bloga? Jeśli nie to dobry czas, aby ją wykonać. Tutaj  jak to zrobić:

Jak zrobić kopię bloga? Kopia zapasowa treści bloga

Kopię zawartości bloga wykonasz bardzo prosto. Wystarczy wejść w Ustawienia > Inne i kliknąć przycisk Utwórz kopię zapasową zawartości oraz zapisać plik na dysku.
 

A tu jak wykonać kopię szablonu bloga: jak zrobić kopię wyglądu bloga, czyli szablonu

5 komentarzy:

  1. dzięki za ten wpis :) szczerze mówiąc nie zwróciłam uwagi na te zmiany, ale czym prędzej robię kopię zapasową.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za ten wpis.Dzięki Tobie zrobiłam kopię zapasową bloga i szablon, który używam.
    Nie zwróciłam uwagi na te zmiany.Raz jeszcze, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie zauważyłam zmian oprócz tego, że strona główna od strony piszącego zmienił się rozkład listy postów :>
    No mam już kopie zapasową i w razie czego jak ją dodać?

    http://allegiant997.blogspot.com/2016/09/3-lba-liebster-blog-award_9.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam właśnie ten problem na blogu. Mam jeszcze gorzej. Jak się zaloguję i widzę listę swoich blogów to zmieniło mi się zdjęcie moje profilowe na inne zdjęcie. Mam tam fotkę jakiejś starszej babki. Na dodatek na blogu na boku w Popularnych postach pojawiły mi się zdjęcia nie moje, jakiejś inne. Czy ktoś też tak ma ???????

    OdpowiedzUsuń
  5. To wyglądało na problem po stronie Twojego komputera (sugeruje to chociażby ten podmieniony obrazek logiem podkarpackie). Jest wiele programów, które doinstalowują do przeglądarek śmieciowe dodatki. Spotykałem się już z przypadkami, gdzie komuś wyświetlały się dziwne reklamy, tylko na stronach z konkretnymi domenami. Działa to na podobnej zasadzie jak skrypty użytkownika czy adblock - możesz wyciąć coś ze źródła, ale równie dobrze dodać swoje kody - działa tylko na tym konkretnym urządzeniu (lokalnie).

    OdpowiedzUsuń

Popularne