Najnowsze


Jak zmienić wygląd bloga ... Pytania i odpowiedzi

To dalszy ciąg moich odpowiedzi na pytania dotyczące blogowania i zmian wyglądu bloga.
 

Komentarze, modyfikacja wyglądu elementów

Witam. Mam problem ze znalezieniem odpowiedniego kodu na zaokrąglenie zdjęć w komentarzach. Może masz jakiś co zadziała?
 Czy to szablon domyślny bloggera? Jeśli tak, to wypróbuj:
#comments .avatar-image-container {
 -moz-border-radius: 38px;
 -webkit-border-radius: 38px;
 border-radius: 38px; }
Więcej kodów tutaj: kody css na blogspot/blogger

Czytaj dalej

Chciałabym się dowiedzieć jak ulepszyć i wyśrodkować skrót do posta "czytaj dalej>>"
Ponieważ często pytanie właśnie o ten element jestem w trakcie tworzenia na ten temat posta. Myślę, że ukończę go i na pewno opublikuję w przyszłym tygodniu. Będzie bardzo konkretny i odpowie na wiele pytań: jak wyśrodkować, jak zmienić kolory, jak dodać własną grafikę zamiast napisu. To kontynuacja posta: Jak zrobić czytaj więcej, czyli tylko fragment posta
Proszę o zajrzenie na bloga w przyszłym tygodniu.

Modyfikacja strony z postami o danej etykiecie (kategorii)

Od dawna mam problem, z którym nie mogę się uporać, a mianowicie, próbuję zrobić i niestety bezskutecznie stronę z miniaturkami danej kategorii. Nie wiem jak to dokładnie opisać, ale chodzi mi o to, żeby po kliknięciu na daną kategorię pojawiały mi się wszystkie miniaturki postów(zdjęć) z tytułem. Teraz po kliknięciu na daną kategorię pojawiają mi się po prostu całe posty
Przepraszam, że tak późno odpowiedź. Takie zmiany wymagają zakodowania, czyli dopisania własnego kodu do kodu szablonu. Nie da się tego po prostu opisać. Trzeba pisać kod html i testować. Jeżeli bardzo ci na tym zależy, mogę wykonać taką pracę, przygotować szablon, który w ten sposób wyświetla te elementy. Uczciwie zaznaczam, że wymaga to dużo pracy, więc nie robię tego darmowo.

Gadżet Lista blogów, Lista linków

... nie udaje mi się dodać listy linków do których zaglądam. Jak to zrobić ?
Rzeczywiście również zauważyłam, że czasami jest problem z dodawaniem blogów poprzez gadżet Lista blogów. Odczekaj jakiś czas, odśwież stronę i spróbuj dodać raz jeszcze.
Ewentualnie możesz wypisać po prostu blogi korzystając z gadżetu Lista Linków.

Menu 

Menu boczne: etykiety

Ja właśnie tworzę swojego bloga kulinarnego i potrzebuje pomocy.

Jak zrobić menu pionowe, boczne z etykiet? Moje etykiety to: śniadanie, obiad, kolacja, Bez glutenu, Bez nabiału etc. Chce, żeby użytkownicy widzieli je w bocznym menu i mogli po nich przeszukiwać przepisy.
 Do paska bocznego dodaj gadżet Etykiety. Aby to zrobić wejdź w Układ oraz w wybranym miejscu kliknij Dodaj gadżet. Wybierz gadżet Etykiety i zmień ustawienia wg swojego gustu.

Menu główne, rozwijalne 

jestem w trakcie zmiany szablonu bloga i mam kilka problemów może pomożesz...
Potrzebuje przenieść już istniejące posty do stworzonego górnego menu 
 Proszę zapoznaj się i postępuj zgodnie z postem: Jak zrobić menu, jak dodać posty do stron
Witam, zwracam się z ogromną prośbą o pomoc przy tworzeniu menu. Od jakiegoś czasu próbuję zrobić menu podobne do tego tutaj :[...]

i aby po najechaniu myszką na napis jak w tym przypadku "kategorie" pojawiło się dalsze rozwinięcie menu. Nie mogę sobie z tym poradzić, gdyby była Pani tak uprzejma i wytłumaczyła mi jak to zrobić byłabym niezmiernie wdzięczna.
Pisałam już o menu rozwijalnym. Jego użycie na blogerze/blogspocie jest niewygodnie, bo każda zmiana wymaga ingerencji w kod szablonu. Obiecałam, że stworzę i udostępnię kod jak tylko będę miała chwilkę

 O mnie

Razem z przyjaciółką założyłyśmy bloga[...] i chciałybyśmy dodać "O mnie", każda oddzielnie. Niestety, gdy próbowałam wykorzystać to co miałaś opisane, nie udawało się, bo w gadżetach, przy "Profilu" miałam napisane "już dodane". Co mamy zrobić? 
Proponuję stworzyć samodzielnie "O mnie" bez korzystania z Profilów. Postępujcie według sposobu opisanego tutaj: Jak zrobić własny element "O mnie".

 Facebook, Lubię to - jak dodać, jak usunąć

Przycisk Lubię to

Teraz jeszcze drugie pytanie o Lubie to pod każdym postem na blogu, jak to zrobić? Dziękuje
Już niedługo o tym napiszę.
Mam pytanie czy da się dodać przycisk lubię to do bloga ale w pobranym szablonie ?
Proszę o szybką odpowiedź
 Prawdopodobnie da się, musiałabym spojrzeć w kod szablonu.

Udostępnianie

Wiesz może jak usunąć ikonki społecznościowe do udostępnienia posta? Wyświetlają mi się na stronie głównej bloga jak jest post (facebook, twitter itd.) W układzie ustawiłam sobie, żeby nie było tego widać, ale mam wgrany szablon z [...] i dlatego mi nie działa. Znasz na to jakiś kod CSS lub wiesz jak usunąć to w HTML ?
Należy usunąć część kodu, trudno mi teraz napisać co konkretnie, bo nie wiem jaki szablon i nie widzę jego kodu.
Mam pytanie. Jak z linka posta z bloggera usunąć nazwę bloga? Przykład: Blog się nazywa ["..."]. Jak linkuje na FB czy Twitterze, to pojawia się najpierw ["..."] a dopiero potem po dwukropku treść posta....
Chodzi o udostępnianie posta korzystając z przycisku na blogu, czy chodzi o ręczne udostępnianie posta na fb? Czy to przyciski domyślne oferowane przez Bloggera, czy też dostępne w szablonie innym?
Ogólnie odpowiadając na pytanie ogólnie zadane: należy spojrzeć w kod szablonu i odszukać elementy open graph.

Facebook: Polub tę stronę

niestety u mnie nie działa instrukcja zamieszczenia banera FB
- utknęłam w miejscu poprawienia & na &
jednak dalej jest błąd
- Błąd podczas analizowania pliku XML, wiersz 219, kolumna 79: The reference to entity "appId" must end with the ';' delimiter.
może to kwestia pracy na Mac-u?
 Proszę spróbuj ponownie dodać ten element zgodnie z instrukcją: Jak dodać gadżet Facebook: Polub tę stronę. Zwróć uwagę na Krok 3 i sposób postępowania z błędem: popraw znaczek & na &

Modyfikacja szablonu

Hej!. Mam do ciebie prośbę.

W sprawie wyglądów bloga. Pobrałam szablon wgrałam, ale szablon jakby nie pobrał się cały. W sensie szablon [...] jak już go pobrałam to to główne zdjęcie z postami nie ma go. No jakby główna zakładka początkowa. .. Mam nadzieję, żę wiesz o co chodzi.
Przepraszam, ale odpowiedź na twoje pytanie wymaga pobrania szablonu i spojrzenia w kod. Pamiętaj, że niektóre funkcje prezentowane w demo szablonu nie są dostępne w wersjach darmowych. Aby  mieć pełny szablon i wszystkie jego elementy należy po prostu go zakupić.


3 komentarze:

  1. Bardzo mi przeszkadza, że Twoje posty nie są opatrzone żadnymi datami. Czytam coś i nie wiem, czy to napisane wczoraj, czy rok temu. Interesuje mnie temat wklejenia przycisku "lubię to" pod postem i widzę, że padło tu już (kiedyś, nie wiadomo jak dawno) takie pytanie. Odpowiedź brzmi - napiszę o tym niedługo... to znaczy kiedy? Czekam i czekam, i czekam...

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak zrobić żeby na stronie głównej nie były posty jeden pod drugim tylko np. żeby były miniatury ze zdjęciem i tytuł posta i po kliknięciu można było wejść w post ;) proszę o pomoc :)

    OdpowiedzUsuń

Popularne